Nyheter och pressreleaser

Ökar kundnöjdheten genom att ligga steget före

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) genomför årligen branschstudier av bland annat Nöjd kund-index. Handelsbanken och Länsförsäkringar toppade banksfärens Nöjd kund-lista även i år.

Så här kommenterar SKI resultatet av bankundersökningen:
”Service har under de senaste åren blivit viktigare för kundnöjdhet och kundernas medvetenhet har ökat. Idag räcker det inte enbart med att vara en trevlig orderutförare, utan tydligt för hela bankbranschen är att de har allt att vinna på att tänka ett steg längre åt kunden”.

Kunskap om vad som gör kunderna nöjda eller missnöjda är avgörande för det affärsstrategiska arbetet. Genom att alltid arbeta med kunden i fokus lägger företaget en trygg grund för fortsatt framgång, med lojala kunder och ökad lönsamhet.

Vill du också nå ökad kundnöjdhet?

Framfot erbjuder utbildning i kundservice som imponerar och hjälper dig att bygga framgångsrika kundrelationer. Läs mer om utbildningen här.