Tio tips för anti-stress

Checklista, skriv ut för att påminna dig själv

Är du högpresterande men känner att du drunknar i saker att göra? Vi bjuder på tio punkter som hjälper dig få mer gjort, dämpa det dåliga samvetet och skrota stressen.

  • Ta hand om dig. Behovet av bra kost, motion och ordentligt med sömn är extra stort när tempot är högt.
  • Töm spökena i lådan – ignorera alla negativa tankar om dig själv och din prestation.
  • Positiv från magen – Andas!
  • Planera och prioritera varje morgon – om så bara en mini-lapp med fyra saker du ska göra eller post-it-lappar med uppgifter ordnade efter turordning.
  • Gör en sak i taget – multitasking i all ära, men ofta är det bättre att fokusera så du kan avsluta det du håller på med och gå vidare.
  • Spara tid genom att ge tid – genom att du hjälper andra växa kan de lättare avlasta dig.
  • Skjut aldrig upp jobbiga saker
  • Delegera – du behöver inte göra allt själv.
  • Planera in pauser – det gör dig mer effektiv.
  • Var snäll mot dig själv – se det som är bra och positivt. Börja och avsluta varje dag med att skriva, tänka eller säga något bra om dig själv och denna dag.

Vad vi erbjuder för att hjälpa er bli mer effektiva

Hållbart fokus med stressbalans. Effektiviseringar i organisationer innebär att färre personer får allt mer att göra. Tid är pengar sägs det. Mycket av det försvinner i kaos, oorganisation, ineffektivitet och avbrott. I denna kurs fokuserar vi på vad du som individ kan göra för att få mer gjort utan att drunkna i stress.

Coachning för att minska stressen. En-till-en lösningar för att hjälpa dig bli mer effektiv och hantera stressen.

Anpassade insatser för att förbättra rutiner, struktur och kommunikation som i sin tur minskar stressen. Kontakta Daniel Sundin på 08-653 01 82 eller daniel@framfot.se för mer information.

 

Kontakta mig

Är du intresserad av att veta mer om våra utbildningar, våra konsulttjänster eller om företaget är du varmt välkommen med din förfrågan. Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig.