Affärsmannaskap

Vi håller kurser i affärsmannaskap

Affärsmannaskap är länken mellan det ni erbjuder, lönsamhet, marknaden och kunderna.


För säljande företag sker upp till 90 procent av alla kundkontakter genom personer med andra roller än säljare i organisationen.

Alla som har kontakt med era kunder behöver ha en förståelse för affären som helhet. Att förbättra affärsmannaskapet är en avgörande faktor för att förbättra lönsamheten.

De verksamheter som är vinstdrivande behöver ha ett affärsmannatänk – från ledning till mellanchefer och varje enskild anställd. Lönen kommer inte från arbetsgivaren utan från era uppdragsgivare.
I allt ni gör kan ni ställa er frågan – vad är kundnyttan med detta? Eller som finansmannen Sten Hagströmer uttryckt det:


”Allt vi gör mäter vi i kundvärde. Det där med aktieägarvärde tycker jag är skitsnack, utan allt bygger på kunderna och då kommer allt annat automatiskt.”

Vi märker hos våra kunder att affärsmannaskapet prioriteras allt högre. Det märks inte minst utifrån ett behov att ha ett affärsfokus i allt fler av de kompetenshöjande insatser som görs. Det gäller i ledarskapet, HR-rollen, kundbemötandet, utvecklingsfrågor och det dagliga arbetet.
Fem viktiga frågor för dig som vill skapa bättre lönsamhet:

  • Har alla rätt färdigheter och attityd i kontakten med kunder?
  • Har alla rätt kunskap om hur de kan bidra till att skapa bättre lönsamhet?
  • Finns det ett informationsutbyte kring kunder och marknaden?
  • Ser ni till att ta affären till varje pris eller att skapa lönsamhet?
  • Hur ser attityden kring sälj ut? Är alla med på tåget ?

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er eller ha ett förslag på skräddarsydd lösning? Fyll i formuläret nedan.


Läs mer om våra utbildningar i affärsmannaskap

 

Jag vill veta mer

Fyll i formuläret för att få veta mer om hur vi kan hjälpa er öka lönsamheten och förbättra affärsmannaskapet