Kursen Kundservice som imponerar.

Kursen har utvecklat kundbemötandet och ökat arbetsglädjen.

Viktor Bergmark-Jimenez, Offerta

Utbildning i kundservice för dig som vill bygga framgångsrika kundrelationer med ett leende.
Kundservice som imponerar är utbildningen där du får färdigheter som gör dina kunder till hängivna anhängare. Du lär dig merförsäljning med frågeteknik, intresse och engagemang.

Lär dig hantera besvärliga situationer som reklamationer, klagomål och missnöje på ett sätt som imponerar på kunden. Som bonus får du självförtroende att bjuda på dig själv och skapa en glad och öppen atmosfär.

Resultatet blir att företagets varumärke blir lika med omtanke, service och personligt bemötande. Anmäler du tio eller fler deltagare får du dessutom tillgång till tjänsten Mystery Shopper, som utvärderar kundens upplevelse i kontakten med ditt företag. Det ger dig insyn i hur kunden upplever kundservicen i dag, ett konkret underlag att jämföra med målbilden.

Pris: 10 900 kr Läs mer om våra kursportföljer Tider: 2 dagar, 09.00-17.00 Deltagare: Max 10 per kurs Ladda ner kursbeskrivning

Boka kursen idag
  • Ready

    Analys och förberedande material ökar behållningen av kursen

    Innan kursen analyserar vi dina behov och förutsättningar så att vi kan anpassa kursen till din unika arbetssituation. Anmäler du fem eller fler deltagare gör vi en nätbaserad kundundersökning och sätter ramen för företagets kundservice utifrån uppsatta affärsmål.

    Är ni tio eller fler deltagare utvärderar vi dessutom själva kundens upplevelse i kontakten med er. Det ger er konkreta och färska exempel på hur ni faktiskt upplevs jämfört med hur ni vill upplevas.

    Du får ett grundmaterial att sätta dig in i innan kursen startar. Analys och förberedande arbete ökar behållningen av kursen, ger dig stöd i uppföljning och fördjupning samt bidrar till en bestående förändring med nya rutiner och arbetssätt på din arbetsplats.
  • Set

    Metoder och verktyg för bättre kundservice

    Kursen tydliggör skilda tankekartor, vilket uppdrag du har i rollen som anställd, hur och varför du arbetar i grupp, självkänsla, målstyrning och motivation. Du får verktyg för att effektivisera ditt arbete för att göra kunden nöjdare. Din personliga och säljande service blir den gyllene inramning som företagets produkter eller tjänster förtjänar.
  • Go

    Uppföljning och utveckling efter utbildningen

    Du får tillgång till Kompetensportalen™ där du kan hämta mallar och fylla på med kunskap när du behöver.

    Vid anmälning av tio eller fler deltagare ingår en workshop på plats hos er efter kursen. Tillsammans med medarbetare och chefer skapar och förankrar vi en gemensam struktur och samsyn på ert kundbemötande utifrån det ni lärt er. Resekostnad tillkommer.

Kursinnehåll

  • Kundservice
  • Ansvar för kunden
  • Kundens syn på ert samarbete
  • Intern och extern kommunikation
  • Intern förbättring
  • Hantera missnöjda kunder
  • Reklamationsövningar
  • Argumentation
  • Professionellt och personligt bemötande
  • Självinsikt och självkänsla
  • Kundpsykologi
  • Förstärk kundens upplevda värde
  • Merförsäljning
  • Ta reda på vad kunden vill
  • Anpassa budskapet
  • Kroppsspråk och röst
  • Hjälp kunden fatta beslut
  • Skaffa dig goda referenser

Vill du ha offertförslag?

Är du intresserad av någon av våra schemalagda kurser och utbildningar eller våra konsulttjänster är du varmt välkommen med din förfrågan. Fyll i formuläret nedan så återkommer vi med en offert eller kontaktar dig och pratar igenom dina behov.

Ladda ner

Ladda gärna ner vår kurskatalog och produktblad så blir det lättare att diskutera med din chef vad du behöver för att utveckla din yrkesroll.

Prenumerera

Ta del av nyheter, erbjudanden och tips från Framfot.