Storytelling

Storytelling, att stärka ditt varumärke med hjälp av berättelser

Med storytelling som komplement till målmedveten, tydlig och effektiv marknadskommunikation kan du tala till kundens hjärta. Våra hjärnor är byggda för att förmedla budskap genom berättelser. Hjärta och hjärna möts när vi lyssnar på en berättelse, det är hemligheten bakom storytellingens styrka.

Den här utbildningen lär dig hur du kan använda storytelling, att argumentera för din affär med hjälp av en berättelse, som ett komplement till organisationens övriga företagsinformation. Genom att skapa berättelser kan du kommunicera vad ert varumärke står för och hjälpa kunden att ta till sig budskapet. Du får också lära dig använda storytelling för att berätta vad kunden vinner på att anlita just er och skapa relationer.

Med uttryckssätt och språkval lär du dig anpassa berättelsen efter målgruppen samt skapa berättelser som uppfyller sitt syfte. Utbildningen ger också insikt i vilka processer storytelling startar hos mottagaren och hur vårt medvetande bearbetar information.

Kursinnehåll:

  • De mentala processer en berättelse ger upphov till
  • Berättelsens syfte
  • Berättelsen som verktyg
  • Berättelsen som argument
  • Partes-modellen
  • Målgruppen
  • Berättaren
  • Situationen
  • Mun-till-mun-metoden
  • Autenticitet. Trovärdighet eller sanning?

Offert på anpassade uppdrag

Är du intresserad av anpassade uppdrag formade efter ditt företags unika behov är du varmt välkommen med din förfrågan. Fyll i formuläret nedan så återkommer vi med en offert eller kontaktar dig och pratar igenom dina behov.