Länsförsäkringar Skåne skapar service i världsklass tillsammans med Framfot

Service som håller internationell toppnivå är något som Länsförsäkringar Skåne vill skapa för sina kunder och Framfot är en av samarbetspartnerna. Med praktisk träning anpassad efter organisationens mål får medarbetarna möjlighet att använda sina värdefulla erfarenheter på nya sätt, utveckla kundbemötandet och öka arbetsglädjen.

Länsförsäkringar Skåne skapar service i världsklass tillsammans med Framfot

Carina Mårtensson, Chef Affärsutveckling på Länsförsäkringar Skåne och Lena Kvant, ansvarig chef för Kundcenter.

– Nu jobbar vi med ett mer kundorienterat beteende. Det har varit väldigt positivt att samarbeta med en extern part för att våga utmana våra befintliga strukturer och arbetssätt. Framfot har sett till att förstå våra mål och hittat lösningar som bidrar till att uppfylla dem, säger Carina Mårtensson, Chef Affärsutveckling på Länsförsäkringar Skåne.

Extern part viktigt för att utmana och hitta nya arbetsformer

– Konkurrensen om kunderna är stenhård och en viktig nyckel för att sticka ut i mängden är att bemöta kunden med en service som håller internationell toppklass, säger Lena Kvant, ansvarig chef för Kundcenter.

Framfot har utbildat hela kundcenterorganisationen i ett anpassat uppdrag med tema ”Kundservice som imponerar”. Dessutom har flera medarbetare kompletterat med andra fristående utbildningar ur Framfots öppna sortiment. Nu kan man redan se att det gett effekt i vardagen hos Länsförsäkringar Skåne.

– Det visade sig ganska tidigt hur positivt det är att ta in en extern part i såna här arbeten, säger Carina. Framfot har visat stort intresse och engagemang för vår verksamhet från dag ett. Tillsammans har vi samlat kunskap och mod till att lyfta på stenar och utmana våra befintliga arbetssätt.

Resultatet är nöjdare medarbetare och tydlig plan framåt

– Det jag gillade mest med utbildningen var mixen mellan föreläsning, gruppdiskussioner och praktiska övningar anpassade för oss, säger en deltagare på utbildningen. Utbildaren var otroligt duktig och jag fick med mig flera verktyg och konkreta tips jag kan jobba vidare med direkt.

Länsförsäkringar Skåne använder NPS (Net Promoter Score), ett verktyg för att regelbundet kunna mäta kundlojalitet och kundnöjdhet. För att göra målsättningen ”service i världsklass” tydligare har Länsförsäkringar Skåne satt ett mål om NPS-värde: 82.

– Jag är jättenöjd med insatsen. Nu har vi en tydlig plan framåt. Det här är inte bara två dagars utbildning utan en viktig del i vår förändringsresa mot målet NPS 82. Samarbete lönar sig och alla på företaget har ett stort eget ansvar att utveckla och förändra oss som organisation.

Framgångsmagasinet

Ligg steget före med praktiska tips som du har direkt nytta av i din vardag

Referenser

Kontakta oss

Har du några frågor så är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Vi återkommer så fort som möjligt.

Skickar
Formulär
När du fyller i din e-postadress samtycker du till att dina uppgifter behandlas enligt vår integritetspolicy.

Tack!

Vi återkommer till dig så snabbt vi kan.

Våra kunder

Sök på Framfot

Ange din sökning nedan: