PRESSMEDDELANDE: Ny VD på Framfot

Anna Furuhäll, ny VD på utbildningsföretaget Framfot, delar med sig av sina tankar kring att vara kvinnlig VD, framtidens ledarskap och konjunkturen.

Anna Furuhäll är internrekryterad och har varit med i bolaget sedan uppstarten 2005 och är delägare.

Fyra snabba frågor till Anna;

Hur upplever du det att vara kvinna på VD-posten?

”För mig är det inte en fråga om kön, utan vem som är mest lämpad för uppdraget. Jag ser fram emot att göra ett bra arbete som ledare och känner både förväntningar och spänning i att leda en organisation som själv utbildar chefer. Om jag skulle vara en förebild vill jag hellre vara det utifrån vad jag åstadkommer och vad jag står för.”

Kommer det ske några kraftiga förändringar?

”Inte med bolaget som sådant, Framfot är ett stabilt företag som är etablerat på utbildningsmarknaden och har som målsättning att fortsätta växa. Vi har ett bra koncept med lyckade utbildningar, skickliga utbildare och överlag en väldigt bra kundstock och många nöjda kunder.

Verksamhetsmässigt, hur vi arbetar med att ge effekt för våra kunder,  händer det väldigt mycket. Vi har många väldigt bra projekt och ett starkt driv internt för att förbättra lärandet för yrkesverksamma, så att vi kan göra verklighet av vår gemensamma vision ”Det självklara valet och leda lärandet.”

Hur ser du på konjunkturen och hur påverkar den?

”Vi ser positiva tecken i världsekonomin i exempelvis USA samtidigt som många tjänsteföretag drog i handbromsen rejält från november 2012 och framåt, enligt våra erfarenheter och även SCBs konjunkturbarometer. Med det sagt, så ser vi som bolag positivt på framtiden. Vi har tillväxtmål för 2013 och tror att vi kommer nå dessa. Ännu viktigare än att växa är att göra det med förbättrad kvalitet och mervärde för kunderna.”

Vilken roll ser du att Framfot spelar för framtidens ledare och ledarskap?

”Vi gör en stor skillnad. Dels genom våra utbildningar där vi förbereder dagens och morgondagens ledare. Dels genom att vi kommer lägga ännu mer resurser på att göra analyser som ger fakta, statistik och slutsatser kring vad som fungerar och vad som inte gör det idag.

Det är något som saknas överlag inom ledarskapet. Det är mycket proffstyckande men saknas ofta substans.”

Erik Sjögren som varit VD sedan 2006 kliver över i en marknads- och analyschefsroll i samband med VD-bytet.

För mer information, vänligen kontakta:

Anna Furuhäll, VD
Tel. 070-653 01 84
e-post: [email protected]

Erik Sjögren, Marknads- och analyschef
Tel. 070-653 10 83
e-post: [email protected]

Prenumerera på framgångsmagasinet Begär offert

Kontakta oss

Har du några frågor så är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Vi återkommer så fort som möjligt.

Skickar
Formulär
När du fyller i din e-postadress samtycker du till att dina uppgifter behandlas enligt vår integritetspolicy.

Tack!

Vi återkommer till dig så snabbt vi kan.

Kostnadsfria seminarier

Frukost och nya perspektiv ingår. Välkommen!

Alla utbildningar

Våra kunder

Sök på Framfot

Ange din sökning nedan: