Utmaningen för personalansvariga är att visa kopplingen mellan mjuka värden och pengar. Vi bjuder på några nyckeltal som kan vara användbara nästa gång du presenterar hur det står till med företagets viktigaste resurs – humankapitalet.
Du som ansvarar för personalfrågor har en allt större utmaning i att få personalen att trivas samtidigt som de presterar. Dessutom är du bryggan mellan ledningsbeslut, chefer, teamledare och medarbetare.
Vill du lära dig använda din personalfunktion för att få din organisation att fungera ännu bättre rekommenderar vi vår tredagars kurs HR i praktiken.
HR står för Human Resources och innebär den personalansvariga funktionen på ett företag med ett mer strategiskt perspektiv än enbart personaladministration. Det kan också avse själva personalstyrkan och översätts då till humankapitalet.
I vissa organisationer är HR en stödfunktion till ledningsgruppen och avdelningscheferna. Ibland är HR en del av ledningsgruppen. Yngre företag tenderar oftare att ha HR-funktionen integrerad i ledningen och trenden pekar uppåt mot att HR får en allt större betydelse i organisationen när fler inser kopplingen mellan välmående & motiverad personal och företagets resultat.
Ligg steget före med praktiska tips som du har direkt nytta av i din vardag
Har du några frågor så är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Vi återkommer så fort som möjligt.
Frukost och nya perspektiv ingår. Välkommen!