Uthållighet-bristvara?

Uthållighet är en av de främsta egenskaperna i skapandet av affärer. Ändå ser vi  att uthållighet är ett av de största utmaningarna hos många företag.

Låt oss ta ett exempel; säljare inom komplex försäljning behöver ha i snitt åtta kontakter med en kund för att nå affär (exempelvis möte, andra möte med ledning, e-post, telefonsamtal m m). Ändå ser vi att de flesta säljare  slutar efter andra eller tredje kontakten.

Andra saker som ter sig självklara för många säljare är att ju mer möten man bokar desto fler affärer generar man. Trots denna insikt är fokuserad mötesbokning en brist i många säljorganisationer.

Är uthållighet en utmaning i er organisation, eller har ni goda exempel att dela med er av? Vi vill gärna veta vad du tycker oavsett bransch, säljcykel eller frågeställning. Dina inlägg kommer inte att bli obesvarade.

Prenumerera på framgångsmagasinet Mallar

Framgångsmagasinet

Ligg steget före med praktiska tips som du har direkt nytta av i din vardag

Kontakta oss

Har du några frågor så är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Vi återkommer så fort som möjligt.

Skickar
Formulär

Tack!

Vi återkommer till dig så snabbt vi kan.

Kostnadsfria seminarier

Frukost och nya perspektiv ingår. Välkommen!

Våra kunder

Sök på Framfot

Ange din sökning nedan: