Affärsmannaskap som konsult del 1

Så lyckas du ännu bättre i din roll

Som konsult säljer du dig själv. Du är själva produkten och ska paketera dig på ett bra sätt. Det gäller allt från klädsel och språkbruk till ditt sätt att agera. Kunden ska känna förtroende för dig och din kompetens. Vid införsäljningen gäller det att omgående förstå kundföretaget. Kunden har ofta en omedveten kunskap om den egna företagskulturen.

Genom att ställa rätt frågor och vara lyhörd, kan du anpassa dig till kundens ”kultur”.

När du väl har ett uppdrag, ska du låna företagets atmosfär för att få kundens fulla förtroende. Lär dig vem som gör vad och vilka rutiner som gäller.

Ha en förståelse för kunden. Detta är oerhört viktigt. Som konsult ÄR du bolaget du jobbar hos.

Den relationsskapande delen är viktigare än vid all annan försäljning, eftersom du går in som en del i deras verksamhet. Ta reda på vad deras företagskultur är och och bli en del av den!

Prenumerera på framgångsmagasinet Begär offert
Relaterade utbildningar

Kontakta oss

Har du några frågor så är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Vi återkommer så fort som möjligt.

Skickar
Formulär
När du fyller i din e-postadress samtycker du till att dina uppgifter behandlas enligt vår integritetspolicy.

Tack!

Vi återkommer till dig så snabbt vi kan.

Kostnadsfria seminarier

Frukost och nya perspektiv ingår. Välkommen!

Alla utbildningar

Våra kunder

Sök på Framfot

Ange din sökning nedan: