Svenskt Kvalitetsindex (SKI) studerar sambandet mellan nöjda kunder, nöjda medarbetare och företags lönsamhet. Varje år gör SKI branschstudier av bland annat Nöjd kund-index och årets undersökning inom banksfären visar på ökad kundnöjdhet jämfört med fjolåret. Handelsbanken, Länsförsäkringar Bank och Danske Bank har allra nöjdast kunder.
– Generellt sett har kunderna mycket höga krav på service och tillgänglighet vilket är något som dessa banker lyckas leva upp till, säger Johan Parmler, vd för Svenskt Kvalitetsindex, i ett pressmeddelande.
Studien bygger på 11 606 telefonintervjuer som genomfördes under augusti–september 2014.
Framfot erbjuder utbildning i kundservice som imponerar och hjälper dig att bygga framgångsrika kundrelationer. Läs mer om utbildningen här.
Ligg steget före med praktiska tips som du har direkt nytta av i din vardag
Har du några frågor så är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Vi återkommer så fort som möjligt.
Frukost och nya perspektiv ingår. Välkommen!