Sevicefokus och tillgänglighet gav fler nöjda bankkunder

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) studerar sambandet mellan nöjda kunder, nöjda medarbetare och företags lönsamhet. Varje år gör SKI branschstudier av bland annat Nöjd kund-index och årets undersökning inom banksfären visar på ökad kundnöjdhet jämfört med fjolåret. Handelsbanken, Länsförsäkringar Bank och Danske Bank har allra nöjdast kunder.

– Generellt sett har kunderna mycket höga krav på service och tillgänglighet vilket är något som dessa banker lyckas leva upp till, säger Johan Parmler, vd för Svenskt Kvalitetsindex, i ett pressmeddelande.

Studien bygger på 11 606 telefonintervjuer som genomfördes under augusti–september 2014.

Vill du också nå ökad kundnöjdhet?

Framfot erbjuder utbildning i kundservice som imponerar och hjälper dig att bygga framgångsrika kundrelationer. Läs mer om utbildningen här.

Prenumerera på framgångsmagasinet Mallar

Kontakta oss

Har du några frågor så är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Vi återkommer så fort som möjligt.

Skickar
Formulär
När du fyller i din e-postadress samtycker du till att dina uppgifter behandlas enligt vår integritetspolicy.

Tack!

Vi återkommer till dig så snabbt vi kan.

Kostnadsfria seminarier

Frukost och nya perspektiv ingår. Välkommen!

Våra kunder

Sök på Framfot

Ange din sökning nedan: