fbpx

Tio anledningar att älska lågkonjunkturen

Lågkonjunktur. Visst kan braskande rubriker bidra till en känsla av att helst vilja dra något gammalt över sig och gå i idé. Men till vilken nytta? Kanske är det här precis den språngbräda ni behöver för att bli ännu lite bättre. Här kan du läsa om 10 fördelar med lågkonjunktur.

Lågkonjunktur

offert utbildning

Äntligen får du nya möjligheter till försprång

Alla svarta rubriker skapar orosmoln som gör att dina konkurrenter stoppar huvudet i sanden och försöker svälta sig ur krisen. Det är bra, eftersom det ger dig som är öppen för nya möjligheter ett försprång. Lågkonjunktur är som valår – kunderna röstar med sina pengar på de som är bäst på att hålla sina löften. Se till att det är ni som vinner.

10 fördelar med lågkonjunktur

  1. Det är lättare att rekrytera – och behålla – kompetent personal.

    Lästips: Så behåller du toppförmågorna (spoiler: det handlar mer om sådant du gör än om hur mycket du betalar). 

  2. Nu har ni chansen att visa vad ni verkligen går för – tävlingsinstinkten är ett bra driv för många.

  3. Eftersom ni ska se till att vara bäst kommer några av era konkurrenter få bita i gräset. Nog sagt om det.

  4. Ingen har längre råd att bränna pengar för skojs skull. Tråkigt om du säljer japanska trädgårdar i fullstorlek. Roligt om det du säljer faktiskt hjälper kunden. Utveckla produkter & tjänster som effektiviserar – hej då bränsleslukande tjänstejeep, välkommen vätgasmoped.

    Utbildningstips: Strategi & digital affärsutveckling. 3 dagar som gör skillnad! Läs mer här.

  5. Minskad försäljning öppnar för andra sätt att sälja än att bara vänta på att telefonerna ska ringa – fram med blåslampan under rumpan på säljarna & marknadsavdelningen.

    Utbildningstips: Certifierad KAM. Öka din försäljning och ha roligt under tiden! Läs mer här.

  6. Det ger dig argument vid prisförhandlingar; ”Vi måste kapa alla kostnader” eller ”Visst är priset viktigt, men ännu viktigare är att ni tjänar in detta, eller hur?”

    Lästips: 15 tips för framgångsrika förhandlingar.

  7. Har många av dina kunder gått i konkurs eller satt inköpsstopp? Ett utmärkt tillfälle att hitta nya marknader eller andra användningsområden för era befintliga produkter, tjänster eller er kunskap.

    Utbildningstips: Marknadsföring i praktiken

  8. Se över kostnader och få dina leverantörer att ta över administrativa funktioner hos er, allt från att fylla på förbrukningsartiklar till ta över driften av sånt som andra kan göra bättre & billigare – så ni kan fokusera på det ni är bra på.
  9. Lågkonjunkturen har ersatt vädret som diskussionsämne nummer ett. Ett ämne som snabbt ger dig info om vad era kunder behöver hjälp med.
  10. Nu har ni möjlighet att förbättra & slimma det ni inte har tid med under högkonjunktur – allt från arbetssätt, organisation, personalen, kompetensen & kvalitén. Så att när det vänder, så vänder det rejält för er.

Stort lycka till! 

Prenumerera på framgångsmagasinet Begär offert

Kontakta oss

Har du några frågor så är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Vi återkommer så fort som möjligt.

Skickar
Formulär
När du fyller i din e-postadress samtycker du till att dina uppgifter behandlas enligt vår integritetspolicy.

Tack!

Vi återkommer till dig så snabbt vi kan.

Kostnadsfria seminarier

Frukost och nya perspektiv ingår. Välkommen!

Alla utbildningar

Våra kunder

Sök på Framfot

Ange din sökning nedan: