Kundservice som imponerar

Kundservice som imponerar

Företagsanpassad utbildning för er som vill bli bäst på kundservice! Träna praktiskt, forma och sjösätt en plan för hur ni ska kommunicera med era kunder på ett professionellt, tydligt och trevligt sätt.

  • Praktisk utbildning + uppgifter i er vardag
  • Valfri plats eller på distans
  • Skräddarsys efter deltagarnas behov
  • Pris enligt offert
Kundservice som imponerar

Skräddarsydd utbildning i kundservice

Kundservice som imponerar är utbildningen där ni som företag får färdigheter som gör era kunder till hängivna anhängare. Ni lär er merförsäljning med frågeteknik, intresse och engagemang.

Lär er hantera besvärliga situationer som reklamationer, klagomål och missnöje på ett sätt som imponerar på kunden. Som bonus får ni självförtroende att bjuda på er själva och skapa en glad och öppen atmosfär. Resultatet blir att ert företags varumärke blir lika med omtanke, service och personligt bemötande.

Kundservice som imponerar går enbart som företagsanpassad och skräddarsys efter era behov och önskemål. Kontakta oss för offert.

READY - Analys och förberedande material

Behovsanalys och projektplan

I anpassade uppdrag får du som beställare alltid direktkontakt med en av Framfots dedikerade projektledare. Vi gör en behovsanalys och tittar på utgångsläge hos individer, team och er verksamhet. Därefter får du en skräddarsydd projektplan med förslag på upplägg och lösningar för er. Du har givetvis möjlighet att tycka till om innehållet innan du tar beslut.

Utbildningsinnehåll

  • Kundservice
  • Ansvar för kunden
  • Kundens syn på ert samarbete
  • Dedikerad kontaktperson på Framfot.

  • Behovsanalys. 

  • Egen projektplan. Tydlig utbildningsplan som skräddarsys för er verksamhet.

SET - Praktisk träning i liten grupp

Verktyg och praktiskt arbete under utbildningsdagarna

Under utbildningen tränar vi praktiskt på bemötande och de olika utmaningar som kan uppstå i just er verksamhet. Hur bemöter du besvärliga personer – och hur kan du skapa en guldkant för era kunder utan att avvika från ert uppdrag?

Utbildningen tydliggör skilda tankekartor, vilket uppdrag du har i rollen som anställd, hur och varför du arbetar i grupp. Du kommer också få större insikt i vikten av självkänsla, hur ni kan jobba med målstyrning och motivation. Du får verktyg för att effektivisera ditt arbete och för att göra kunden nöjdare. Din personliga och säljande service blir den gyllene inramning som företagets produkter eller tjänster förtjänar.

Beställare? I den digitala Kompetensportalen har du möjlighet att följa dina medarbetares framsteg och utveckling.

  • Praktisk träning. Gå från att veta till att göra, genom träning i skarpt läge tillsammans med erfaren utbildare.

  • Skräddarsydd utbildning: ingen standardlösning – vi hittar det som träffar rätt hos er.

  • Utbildning på plats, där du är. I våra lokaler, eller digitalt. Du väljer.

  • Blended learning med digital portal.

GO - Uppföljning, support och fortsatt utveckling

Tillbaka i vardagen med ny kompetens

Efter utbildningen börjar den riktiga resan. Rustad med nya kunskaper och verktyg har ni alla möjligheter att forma goda upplevelser och kundservice som imponerar på era kunder.

Tillsammans med medarbetare och chefer skapar och förankrar vi en gemensam struktur och samsyn på ert kundbemötande utifrån det ni lärt er.

Givetvis följer vi upp insatsen – både med deltagarna och med dig som beställare.

  • Diplom. 

  • Support. I 3 månader efter avslutad utbildning.

  • Tillgång till allt material i Kompetensportalen i ett år.

Boka Kundservice som imponerar

Ett skräddarsytt utbildningsprogram: våga bli bäst på det ni gör

Framfot är din personliga tränare för framgång i yrkeslivet. Du bestämmer dig för vad du vill uppnå. Vi stöttar dig så att du lyckas. SPRINT™ är metoden som får det att hända.

Den här utbildningen går enbart som företagsanpassad, vilket innebär att vi designar utbildningen utifrån era specifika utmaningar och behov. Ett engagerat, kompetent och omtänksamt utbildarteam hjälper er att nå era mål. Med praktiska träningsupplägg, upplevelsebaserade metoder och beprövade verktyg hjälper vi er att bli bäst på det ni gör, skapa resultat och trivas ännu bättre tillsammans när ni gör det.

Hör av dig, så återkommer vi med ett förslag.

Frågor? Bli uppringd!

Kostnadsfritt rådgivningssamtal som hjälper dig framåt. Boka tid

Få offert

Våra deltagare berättar

Quote image

"En av de bästa utbildningarna jag har gått. Genuint, kunnig och inkännande utbildare! Och lokalerna… fantastisk utsikt."

/Anna Holm Moss
Quote image

"Utbildning på högsta nivå; en kursledare med såväl hög kompetens i sak som välutvecklad förmåga att skapa trygghet i gruppen, relevant innehåll och hög nivå av interaktivitet. Kan varmt rekommendera Framfot!"

/Petra Segerdahl
Quote image

"Otroligt härlig atmosfär, super bra utbildare. Jag är en ung chef som behövde all feedback jag kunde få, och det lyckades framfot med. Kommer absolut rekommendera till fler."

/Alexander Hansson

Skräddarsydda uppdrag tillsammans med våra kunder

”Nu har vi en tydlig plan framåt.”
Länsförsäkringar Skåne
Service som håller internationell toppnivå är något som Länsförsäkringar Skåne vill skapa för sina kunder och...
Puls & Träning
Nöjdare kunder och bättre rustad personal som stannar länge i organisationen. Det är några av de effekter som Puls...
”En viktig pusselbit i vår framgångsresa.”
Video: Marknadsinformation
Marknadsinformation ville ta marknadsandelar och bli ännu bättre på försäljning. I nära dialog med...
Gå till alla case

Inspireras av våra bästa tips

Förhandlingsteknik – 15 tips för framgång
När vi hör ordet förhandling, tänker de flesta på stora överenskommelser som går i hamn efter långa, segdragna...
Sätt stopp för gnäll på jobbet
Värdelösa sportresultat, diskmaskinsgnabb, "det där har vi redan provat", chefen är narcissist och det går inte...
Så håller du riktigt bra medarbetarsamtal
Ett välplanerat medarbetarsamtal, eller utvecklingssamtal som man också kan säga, är ett riktigt vasst verktyg för...
Så lyckas du med onboarding – här är checklistan!
Vad är egentligen onboarding? Jo, det handlar om att få dina nya medarbetare att känna sig välkomna ombord - att...
Gå till alla artiklar

Har du några frågor så är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Vi återkommer så fort som möjligt.

Skickar
Formulär

Tack!

Vi återkommer till dig så snabbt vi kan.

Alla utbildningar

Våra kunder

Sök på Framfot

Ange din sökning nedan: